گفتگو با ابوالفضل شمسی نیا، نامزد دومین دوره انتخابات اتحادیه صنف رایانه استان یزد

زدفردا "باتوجه به اعلام رسمي كميسيون نظارت استان يزد و انجمن نظارت بر انتخابات اتحاديه هاي صنفي، انتخابات اتحاديه صنف رايانه يزد از ساعت 09:00 لغايت 16:00 روز پنجشنبه مورخ 26 آذر 1388 در محل حسينيه جنب مسجد روضه محمديه(حظيره) برگزار مي گردد .
 تلاش نمودیم تا نقطه نظرات، ديدگاهها و برنامه های نامزدها این دوره اتحادیه را منعكس نمايیم که ماحصل موضوع  را باهم مرور می کنیم

نام ونام خانوادگی: ابوالفضل شمسی نیا
سال تولد : 1356
تحصیلات : لیسانس سخت افزار
عنوان مرکز : الماس کویر یزد
سمت کاری : مدیریت
سوابق فعالیت های اجرایی : از سال 1379 به عنوان مدیریت فروشگاه الماس کویر یزد مشغول به فعالیت می باشم ، عضو هیئت مدیریه اتحادیه صنف رایانه (فعلی)،عضوهیئت مدیریه سازمان نظام صنفی،
سابقه عضویت در نهاد های مرتبط با فناوری اطلاعات : عضویت در کار گروه های مختلف نظام صنفی و اتحادیه صنف رایانه

سوال مشترک
1.اهم برنامه های مورد نظر خود را در خصوص مدیریت صنف رایانه ارایه نمایید.
الف : تقویت مشارکت در جهت خریدهای دست جمعی به صورت کنسرسیوم.
ب: شناسایی واحدهای فاقد پروانه و محدود کردن صدور پروانه کسب .
ج: تقویت دوره های آموزشی .
د: تعامل تشکلهای صنفی فناوری اطلاعات.
ه: تقویت تشکیل ائتلافهای اقتصادی .

2.تحلیل خود را در مورد مهمترین نقاط قوت فناوری اطلاعات استان یزد را مطرح کنید.
در مورد نقاط قوت فناوری اطلاعات استان یزد می توان به وجود نیروهای جوان ومستعد، شرکت های متخصص در زمینه فناوری اطلاعات اشاره کرد.

3.نظرتان را در مورد نقاط ضعف های فعلی استان یزد در زمینه فناوری اطلاعات شرح دهید.
متاسفانه علی رغم وجود نیرو و شرکت های متخصص،اکثرپروژه های درون استان ،توسط شرکت های غیر بومی انجام می شود.میزان بیش از حد نیاز واحدهای عرضه کننده سخت افزار معضلی است که دامنه فعالیت را محدود و رقابت ناسالم ایجاد کرده است .

4.مهمترین چالش های پیش روی آی تی در کشور و به خصوص در استان را مطرح نموده و راه کار های مواجهه با چالش های مذکور را مطرح کنید.
متاسفانه با توجه به موقعیت اقتصادی اکثریت واحد های فعال در حوزه آی تی در وضعیت تعطیلی به سر می برند که این خود باعث کاهش کار آفرینان ،متخصصان و فرار مغز ها و باعث عمیق شدن نابرابری در زمینه توسعه نامتوازن تجاری می شود.

5. نقش و روی کردی که تشکلهای صنفی برای توسعه فناوری اطلاعات دارند از نظر شما چیست؟
تنها راه وصول به هدف که همان ساماندهی و نظم بخشی به صنف است از طریق تعامل و اتحاد بین تشکلها صورت می گیرد، تشکلها باید همواره با شناسایی مشکلات و در خواستهای اعضا نسبت به چاره سازی آن اقدام نمایند.مسلما این روش باید مستمر باشد و ارتباط دائم جهت دریافت نقطه نظرات اعضا صورت گیرد.

5.با توجه به تنوع حوزه فناوری اطلاعات با مد نظر گرفتن مزیت های نسبی و پتانسیلهای فعلی استان،تصور می کنید استان یزد درکدام شاخه ها بیشتر و بهتر می تواند پیشرفت کند؟
در زمینه نرم افزار.در حد نرم افزار های ملی می تواند موفق باشد.

6.نظر تان در مورد تعامل بخش دولت با خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و راهکارهای پیش رو مطرح نمایید.
مسلما ارتباط و تعامل با دولت اجتناب ناپذیر است و لیکن تشکلها باید در انعکاس مشکلات صنفی به دولت صراحت و صداقت داشته باشند.

7.مقوله ای که خود برآن اذعان دارید ودر این سوالات مطرح نشده است را طرح و پاسخ دهید.
انتخابات روز پنج شنبه تمام می شود، متنخبین نباید فراموش کنند که نماینده همه صنف هستند، در مواجهه با مسائل نمی توان با رودربایستی و تعارف عمل کرد و یا عکس آن درخواستهای غیرممکن، افراطی و غیرمنطقی نباشد و به گونه ای باید عمل کرد که احساس پیروزی و فائق شدن به کسی دست ندهد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا